CİDDİYET BUDALALIĞIN MASKESİDİR!: BİZİM DE MONAMIZ VAR! HABERİNİZ Mİ VAR MIYDI?

3.01.2008

BİZİM DE MONAMIZ VAR! HABERİNİZ Mİ VAR MIYDI?

KARAGÜL - YERLİ MONA LİSA
Tonların ya da renklerin birbiri içinde eriyerek sisli bir etki yaratmasını sağlayan tekniği Leonarda da Vinci en iyi kullanan sanatçılardan birisidir. Mona Lisa daki ışık ve gölgeler arasındaki yumuşak geçişler sufumato uygulamasıdır. Tırnak ve parmaklarla 4 yılda tamamlanan Karagül, teknik olarak bu özelliğe yaklaşmış ve izleyici ile arasında güçlü bir atmosfer oluşturmuştur. Yüzünün yarısı sevinç, diğer yarısı hüzün olan Karagül e yakından bakıldığında ince bir tebessüm hissedilirken, uzaktan bakıldıkça adeta benden uzaklaşmayın dercesine hüzünlü bir görünüme bürünür. Farklı açılardan çok kişi tarafından izlenildiğinde Karagülün bakışları, onu izleyen tüm gözlere eşit oranda dağılır. Yere bırakılıp etrafında daire çizildiğinde Karagülün gözleri izleyicileri takip eder.Tüm bu özellikleri Noter tarafından belgelenmiştir. 50 x 70 cm. ebadında ve tuval üzerine yağlıboya ile yapılmıştır.
(Ali Taş'ın web sitesinden alıntıdır.)
Bir de şair-ressamımızın bir şiiri var ki resmi gibi noter tasdiki olmazsa da HİÇBİR ŞİİRE benzemez.ORJİNALDİR.

Sev Biraz
Işığı rüzgarda savrulan saçlarında alıyorum;
Işıksız kaldım.
Saçlarını savur biraz.
Aydınlığı gözlerinden alıyorum;
Karanlıkta kaldım.
Bak biraz
Gülüşünle doyuyorum
Çok acıktım.
Gül biraz.
Dokunuşlarınla ısınıyorum.
Çok üşüdüm.
dokun biraz.
Susuzluğumu dudaklarında gideriyorum.
Çok susadım.
Öp biraz...

Ali Taş

Hiç yorum yok: